loading...
انفاق درراه خدا

آثار انفاق
انفاق علاوه بر زدودن فقر و کمک به نيازمندان ارتقاي روحي و معنوي انفاق کننده را نيز در بر دارد ؛ زيرا چشم پوشي از چيزهاي مورد علاقه موجب شکوفايي روح سخاوت و گذشت شده و انسان را از قيد اسارت‌هاي مختلف مي‌رهاند.
 
داستان‌هاي شنيدني در مورد عمل به اين آيه
1 -ابو طلحه انصاري، بيشترين درختان خرما را در مدينه داشت و باغ او محبوب‌ترين اموالش بود. اين باغ که روبروي مسجد پيامبر صلي اللَّه عليه و آله واقع شده بود، آب زلالي داشت. رسول خدا صلي اللَّه عليه و آله گاه و بي‌گاه وارد آن باغ مي‌شد و از چشمه‌ي آن مي‌نوشيد. اين باغِ زيبا و عالي، درآمد کلاني داشت که مردم از آن سخن مي‌گفتند. وقتي آيه نازل شد که «لَنْ تَنالُوا الْبِرَّ حَتَّي ...» او خدمت پيامبر رسيد و عرض کرد: محبوب‌ترين چيزها نزد من اين باغ است، مي‌خواهم آن را در راه خدا انفاق کنم. پيامبر صلي اللَّه عليه و آله فرمود: تجارت خوبي است، آفرين بر تو، ولي پيشنهاد من آن است که اين باغ را به فقراي فاميل و بستگان خويش دهي. او قبول کرد و باغ را بين آنان تقسيم نمود.
 
2- مهماناني بر ابوذر وارد شدند، ابو ذر گفت: چون من گرفتاري دارم، شما خودتان يکي از شتران مرا نحر و غذا تهيه کنيد. آنها شتر لاغري را انتخاب کردند. ابوذر ناراحت شد و پرسيد: چرا شتر فربه و چاق را نياورديد؟ گفتند: آن را براي نياز آينده تو گذاشتيم. ابوذر فرمود: روز نياز من روز قبر من است .
 
3 -وقتي فاطمه زهرا عليها السلام را در شب عروسي به خانه شوهر مي‌بردند، فقيري از حضرت پيراهن کهنه‌اي خواست. فاطمه زهرا عليها السلام همان جا پيراهن خود را انفاق کردند وخود با همان پيراهن کهنه به خانه امير المومنين عليه السلام رفتند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 17
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 8
  • بازدید سال : 13
  • بازدید کلی : 140